söndag 22 mars 2009

Ta inget för givet, det funkar inte så

Jag har lärt mig, på grund av mina problem, att inte ta något för givet. Förut tänkte jag inte så mycket på det, men nu är jag tacksam för de dagar jag mår bra. Förut tog jag för givet att jag skulle kunna spela basket, skriva, klara skolan, vara med kompisar, och allt annat. Men nu är jag som sagt tacksam för allt som funkar.

Jag har haft en loftsäng ganska länge, men sen jag fick en bäddsoffa av min farfar i höstas, har jag mest sovit i den, dels för att den ä bredare och skönare att sova i, men framförallt för att jag inte har kunnat klättra upp i sängen, då det är en stege, som är rakt upp, och det är lite krångligt att gå upp, för jag kan inte riktigt hålla i mig, och jag har faktiskt ramlat ner därifrån. Och det är ingen skön känsla, att dunsa ner i golvet, och inte kunna ta emot mig med händerna. Men igår vek vi ihop soffan, och jag skulle försöka sova däruppe. Och det gick, det tar sin lilla tid att komma upp eller ner, men ändå, det funkade. Det är precis såna här saker jag menar.

För dig skulle det vara vardag, men för mig är det en liten kamp.

1 kommentar: