lördag 14 februari 2009

Tonåring o sjuk + sjuk

Jädrans feber.
I torsdags, mådde jag inte så bra på morgonen, hade ont lite överallt i kroppen. Jag var också såklart orolig över vad som skulle hända hos handkirurgen. Jag stannade hemma från skolan iallfall. Min storebror (15 år) var också hemma, efter en eländig förkylning som inte gav sig.

Plötsligt började jag frysa. Inte feber, inte feber, inte idag, jag hinner inte, var de ändå tankarna som for i mitt huvud. Jag som skulle till handkirurgen, jag som hade väntat i en evighet. Jag hade längtat. Det här skulle bli min stora dag. Jag skulle få komma till de som skulle kunna operera mig. Men nej. Då kommer den. Febern. Först hade vi ändå tänkt åka, men när mamma kom in till mig och bad mig sätta på mig en tröja, sa jag bara;
- Det går inte, mamma, jag orkar inte.
- Okej, då ringer jag sjukhuset.
- Mm.

Klart jag blev ledsen, men jag visste att det inte skulle gå. Och tur var välk det. För igår var jag hemma, trodde jag mådde bättre, men det gjorde jag tydligen inte, för, efter att ha sovit ett tag så tog jag tempen. 39,4. Min vanliga temperatur är ca 36,5. Jag var helt snurrig. Mådde inte alls bra.

Men nu är det bättre. Och som tur var så var det en snäll och trevlig sköterska mamma pratade med, så vi skulle få en tid så fort som möjligt. Pjuuhh. Då slipper jag vänta lika länge igen. Hoppas jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar