tisdag 10 februari 2009

Friluftsdag


Idag har varit en kanondag. Jag har varit på Gustavsbergsbadet idag. Vi hade friluftsdag. Och det var nog den bästa hitills. Vi hade jättekul, och det är bara skönt att bada när man har ont i handlederna. Det finns kul rutschbanor där, och det är verkligen kul där.
Så, då har jag fått med lite reklam också. Appropå reklam, har ni sett den där reklamen för Min Stora Dag? Det är bra tycker jag att barn som är svårt sjuka får sina sörsta drömmar uppfyllda. När man är på sjukhus ser man ofta barn som är sjuka, jag ser inte det så ofta, men det händer att jag sett barn i sängar och rullstolar. Om man jämför med de har jag ett ganska bra liv. Men om
man jämför med vem som helst har jag det nog inte
så bra. Vilket det känns som ibland. Men när man ser ett sjukt barn, eller en sjuk människa bara, så tänker man på att det är tur att man inte har det som de. Jag såg på One Tree Hill, vilket jag följer, och där sa Lucas Scott (Chad Michael Murray):
"Om du har en dålig dag,mtänk då på att det finns alltid
någon som har det sämre än du."
Teve är inte så dumt trots allt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar