onsdag 25 februari 2009

I Taket Lyser Stjärnorna




Igår såg jag och min kompis på I taket lyser stjärnorna. Jag har läst boken, och vi såg filmen igår. Den är verkligen jättebra.
Den handlar om fjortonåriga Jenna, hennes mamma har cancer och blir sämre och sämre. Men samtidigt som Jenna måste ta hand om sin mamma, så vill hon ju vara tonåring och veta hur det känns. Hon blir snart kompis med Ullis, som är populär och snyggast i skolan typ. Jenna skriver en lapp, "Om du dör mamma, då tar jag livet av mig."
Filmen är bra, och man kan börja gråta, men eftersom jag redan läst boken, så vet jag ju hur den slutar och så, men min kompis, hon grät en skvätt minsann. Vi hade det jättekul igår.

Men, i filmen, är hon typ fjorton, och i boken, tretton, så jag vet inte hur gammal hon är. Men den är värd att se och tycka om.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar