onsdag 21 januari 2009

20 Januari, Inte ögon nu med...

Vissa som har reumatism har ju problem med ögonen, och när de trodde att jag hade det, så skrev de en remiss till ögonläkaren. Och även fast jag inte har Reumatism, så skulle jag ändå kolla ögonen. Så det gjorde jag för ett tag sedan på Handens sjukhus. Hon, läkaren, hittade då att det var lite svullet, så för 6 dagar sedan var jag på magnetröntgen. jag fick åka in i ett slags rör. Där inne skulle man ligga helt stilla, och när de tog bilder dunkade det som en borr, en sån där som borrar på gator, ni vet. Dagen efter hade jag väldigt ont i huvudet, mådde illa, och även på fredagen var jag hemma.

Men tillbaks till idag då. Vi var åter på Handens sjukhus, träffade samma läkare, och fick svaren på magnetröntgen, de hade inte hittat någon tumör eller så, men de såg att det var vätska nånstans i ögonen, där det inteskulle vara det, och vi ska göra synfältsundersökning på torsdag. Inget jag ser fram emot, jag har ju inte ont i ögonen eller så, men det är lika bra att göra det och få det överstökat!

Ha det bra, tills nästa inlägg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar