tisdag 19 maj 2009

Göteborg nästa

Jag var på träningen i onsdags, träffade laget igen. Reaktionerna var olika:
- OH MY GOD! Är du här?
- Det var hundra år sen vi sågs sist!

Nej, det var inte hundra år sen. Jag är ju faktiskt bara tretton. Men visst var det länge sen, det kan jag hålla med om. Så nu har jag slutat. Något som jag inte valt själv. Utan läkarna som har sagt att det inte blir mer basket. J*vligt tråkigt, men så är det bara.

Men jag ska iallafall få följa med till Göteborg, det blir väl som en avslutningsgrej. Vi var där förra året, och oj vad kul det var. Vi ska på Liseberg, spela matcher (fast jag ska ju inte spela, men laget ska ju), och vi ska ha så kul. Så efter skolan imorgon, åker tåget klockan tre. Ett helt tåg med basketspelare. En egen vagn för föreningen. Min mamma ringde förra året, och hon hörde inte ett dugg av vad jag sa. Alla pratar (skriker), skrattar, prasslar, skramlar o.s.v. Men ändå, det är en sån skön känsla. Att sitta där på tåget, veta att Göteborg inte är långt bort. Precis den känslan hade vi förra året. Tills det hände.

Tåget körde på en älg. Det blev stopp. Vi skulle komma fram klockan åtta på kvällen tror jag. Halv eller så. Men vi kom fram halv elva. Och alla var hungriga, trötta, svettiga, törstiga. Så nästan alla klämde in sig på McDonalds, sen in i skolan vi skulle bo i.

Så i år hoppas jag vi slipper älgar som springer i vägen. Jag hoppas det blir en toppenturnering. Förra året blev det silver i B-finalen. I år hoppas vi på guld. I A-finalen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar